Het is woensdag 6 oktober. ’s Ochtends en begin middag plenst het zo nu en dan van de regen. Het lijken wel wolkbreuken. In Wijkgebouw De Boot zijn 5 vrijwilligers ’s middags druk in de weer. Het Wijkgebouw wordt stap voor stap omgevormd tot een gezellig restaurant! 12 Tweepersoons tafels met witte tafelkleden, herfstboeketjes, kleurrijke servetten, blinkende wijnglazen, waterkaraffen en kleine kaarslichtjes maken de omvorming compleet. Er wordt goed geventileerd en maximaal 24 gasten zijn welkom; dat zijn er minder dan vóór de coronacrisis. De eettafels worden iets meer uit elkaar gezet.
In de keuken worden paprika’s, uien, champignons, tomaatjes, sperzieboontjes en komkommers klein gesneden. Om 17.00 uur gaan de eerste pannen ‘op het vuur’: 2 kilo rijst wordt gekookt, de groenten worden gebakken en met de nodige kruiden en toevoegingen ‘gaar geprutteld’.
24 wijkbewoners worden met een aperitiefje welkom geheten. Getoost wordt op de heropening van de maandelijkse 1-pansmaaltijd na anderhalf coronajaar. Daarna wordt de maaltijd uitgeserveerd. Een glas rode of witte wijn maakt de maaltijd compleet. De 1-pansmaaltijd is eigenlijk een meerpansmaaltijd: rijst met groentengoulash, salade en koffie met bonbons na.
Een heel gezellige avond met lekker eten en fijne gesprekken. Het is goed toeven in de wijk Damsigt met de vele activiteiten die weer opgestart zijn!