Er zit weer vaart in wijkgebouw De Boot. In de lockdown van de afgelopen 3 maanden was de vaart eruit in vrijwel alle activiteiten. Maar op 2-2-22, een prachtdag door 4 maal het getal 2, gingen de Koffieochtend en het Buurtrestaurant weer van start! Een dag eerder kon ook al gebridged worden in De Boot. De corona-maatregelen worden zo lang als nodig nageleefd: thuisblijven bij klachten, checken van de QR-code, handen ontsmetten en mondkapjes op bij lopen door de zaal.
De start van de Koffieochtend werd gevierd met appeltaart met slagroom. Het was heerlijk om weer met wijkgenoten om de tafel te zitten en bij te praten over afgelopen weken. Heel wat bezoekers hebben te maken gehad met coronabesmettingen bij kleinkinderen en kinderen. Maar ieder was blij om even het huis uit gaan en samen koffie te drinken.
De opening van het Buurtrestaurant was een feest voor de 28 gasten en de 5 gastvrouwen/gastheren. Voor de meeste gasten het eerste etentje buiten de deur sinds november 2021. Bij binnenkomst eerst de langzamerhand overbekende QR-check. Na applaus voor de gastvrouwen en gastheren en een toost voor het hele gezelschap kon de maaltijd aan de gezellig gedekte tafels beginnen. Er werd een Spaanse stoofschotel uitgeserveerd waarin chorizo, aardappelschijfjes, champignons, paprika, ui, tomaat, sperzieboontjes, ei, kaas en kruiden waren verwerkt. Erg lekker, zeker met een glas wijn erbij! De maaltijd werd afgesloten met koffie, thee, bonbons en overheerlijke boterkoek die door een van de gasten was gebakken. Op naar de volgende 1-pansmaaltijd op 2 maart!
De Koffieochtend (elke woensdagmorgen om 10.00 uur)en het Buurtrestaurant (de eerste woensdagavond van de maand om 18.00 uur) is er voor alle inwoners van de wijk groot Damsigt. (Buurtrestaurant@wijkverenigingdamsigt.nl)