Na een zomerstop van 3 maanden was op 5 oktober het Buurtrestaurant van de Wijkvereniging Damsigt weer volop in bedrijf. Met een team van zeven vrijwilligers was een geweldige maaltijd voorbereid, compleet met sfeervol gedekte tafels. Twee buurtbewoners hadden in tuinen, parken en op straat in de wijk Damsigt bloemen, takjes, nootjes, appeltjes, mos en kastanjes gevonden en deze in kunstige tafelversieringen verwerkt.
Een maaltijd voor 32 gasten (en 7 vrijwilligers) vraagt heel wat voorwerk. Allereerst het zoeken van een recept dat niet alleen lekker is, maar dat ook door ‘amateur-koks’ op de apparatuur en in de pannen en braadsledes van wijkgebouw De Boot kan worden klaargemaakt. En opnieuw lukte dat! Na de boodschappen, het wassen en snijden van zeven groenten en al die andere kleine en grotere werkzaamheden bij het voorbereiden van een diner, konden de pannen op het (inductie)vuur.
De binnenkomende gasten roken bij binnenkomst de geuren van buitenlandse kruiden maar wisten toen nog niet wat zij voorgeschoteld zouden krijgen.
Dat werd duidelijk toen opeens Mexicaanse muziek door De Boot schalde en de vrijwilligers met Mexicaanse hoeden en omslagdoeken dansend aankondigden dat er een Mexicaanse Nancho Ovenschotel geserveerd zou worden. De gasten klapten en zongen mee op het ritme van het Mexicaanse lied van de Zangeres Zonder Naam! Vele gasten lieten zich een tweede portie van de ovenschotel (én de guacamole en crême fraiche) opscheppen.
De maaltijd werd afgesloten met Dame Blanche-ijs en daarna koffie. Een heerlijke avond.