Vanaf 23 april is er de mogelijkheid om Tai Chi lessen te volgen. De stichting Xin Yi Tai Chi komt normaal samen in de gymzaal van het St. Maartenscollege, maar van 23 april tot en met 29 mei in De Boot.

Wat is Tai Chi?
Tai Chi is een totale bewegingskunst, die in de 12e eeuw in China is ontstaan. Xin Yi Tai Chi volgt de klassieke Yangstijl van 108 bewegingen. De bewegingen worden langzaam en vloeiend in goede coördinatie uitgeoefend en vormen een gracieus
geheel. Het doel is het opbouwen van uithoudingsvermogen, innerlijke kracht, souplesse, weerstand en stressbestendigheid. Door regelmatig Tai Chi te beoefenen werkt men aan lichaam en geest. Tai Chi werkt bovendien ontspannend en bevordert de bloedcirculatie en het concentratievermogen. Anders dan bij gymnastiek, fitness of het beoefenen van een sport werkt Tai Chi tegelijkertijd aan alle spieren, pezen en
gewrichten. Al doende zullen die langzamerhand steeds soepeler en elastisch worden. Ook de ruggengraat wordt weer elastisch, zodat het zenuwstelsel beter kan gaan functioneren en bovendien wordt het bottenstelsel versterkt. Tot slot zullen de organen langzamerhand gemasseerd worden en zal op den duur ook hun functies verbeteren.

Voor iedereen

In de set wordt niet gesprongen, zodat de belasting van de gewrichten beperkt blijft. Er is geen sprake van competitie. Iedereen, ongeacht zijn of haar leeftijd, kan de volledige reeks van 108 bewegingen leren. Kortom: Tai Chi beoefenen is investeren in een goede gezondheid. Maar zoals bij
veel investeringen duurt het enige tijd voordat er rendement optreedt. Tai Chi vergt oefening en volharding.

De lestijden zijn van 19.30 tot 21.30 (tussendoor een half uur pauze) op 24, 30 april en 8, 14, 22, 28 en 29 mei a.s.

Zie verder onze website www.xinyitaichi.nl

Indien u een gratis proefles wilt dan kunt u contact opnemen met xinyivoorzitter@gmail.com . U bent van harte welkom!